• Decrease font size
  • Increase font size

Liječenje zuba

LIJEČENJE ZUBA - ENDODONCIJA

Zub se sastoji od krune (dio zuba koji se vidi u ustima) i korijena (dio zuba koji se nalazi ispod zubnog mesa u kosti čeljusti koji drži zub na mjestu).  U unutrašnjosti zuba nalazi se šupljina koja se proteže kroz krunu i korijen zuba, a zove se zubna/pulpna komorica i korijenski kanali. U toj šupljini smješteno je ono što zovemo zubni živac (stručno zubna pulpa),  a što je ustvari tkivo u kojem se nalaze krvne žile i živčana vlakanca zuba.

Zašto zub boli?

Najčešći uzrok zubobolje je upala zubnog živca. Ona se očituje kao bol (na hladno, toplo, po noći...), a nastaje kao odgovor tkiva na iritacije. Iritacija može biti karijes koji prodire sve dublje i dublje u zub sve dok ne dođe u blizinu živca, nepravilan zagriz, trauma (npr. udarac pri padu s bicikla) i dr.  Bol se postupno pojačava i ne prestaje uzimanjem tablete protiv bolova, živac odumire i s vremenom bol jenjava.  Ako se pacijent na vrijeme javi stomatologu, a stomatolog primijeni pravilno liječenje, upala zuba neće imati nikakvih posljedica.

Što ako se upala ne liječi?

Ukoliko pacijent ne ode stomatologu, bakterije u zubu se razmnožavaju, a živac (pulpa) se raspada. Upala se širi izvan  zuba, oko vrška korijena i razara kost.

Kod jake akutne bakterijske upale stvara se gnoj koji se širi u okolna tkiva uz vrlo jake bolove i obično nastane oticanje tog područja.

Ako je upala slaba prijeći će u kronični oblik. Oko vrška korijena zuba stvara se kuglasta nakupina upalnog granulacijskog tkiva - granulom , a na zubnom mesu iznad korijena zahvaćenog zuba može nastati fistula - mali "prištić" kroz koji se pritiskom dobiva gnoj. Takav zub u pravilu više ne boli.

Nusprodukti raspadanja tkiva (živca) također mogu obojati/potamniti zub.

Neliječena upala u konačnici dovodi do gubitka zuba i okolne kosti.

Kako spriječiti i ukloniti bol zuba?

Čim zub zaboli odmah bez odlaganja posjetite svog stomatologa.

Pravovremenim uklanjanjem karijesa i nekvalitetnih ispuna (plombi) neće doći od upale zuba.

Ako do upale dođe potrebno je ukloniti zubni živac (pulpu)  i vrlo temeljito očistiti korijenski kanal zuba, a kad je kanal dezinficiran napuniti ga trajnim punjenjem.

Zašto liječenje ponekad dugo traje?

Bez obzira koliko jednostavno zvučalo, liječenje zuba je vrlo složeni postupak.

Stomatolog radi u području koje je slabo vidljivo, a korijenski kanali mogu biti iznimno složenih oblika. Vrlo često oni izgledaju poput stabla s brojnim grananjima i odvojcima.

Kako bi se povećala učinkovitost liječenja konstruirano je mnogo različitih elektronskih naprava.

U našoj poliklinici pri liječenju korijenskih kanala uz ručne rabimo i najmodernije strojne tehnike čišćenja korijenskih kanala. Posebne tehnike ispiranja osiguravaju maksimalnu dezinfekciju. Detektori smještaja ulaza u korijenski kanal, radiološko određivanje broja i položaja kanala kao i elektroničko određivanje smještaja vrška korijena omogućavaju pravilno i potpuno čišćenje i punjenje, što osigurava dugoročno dobru prognozu za liječeni zub.

Najsuvremenija oprema i primjena najkvalitetnijih postupaka prilagođena svakom pojedinom zubu omogućuju visoku uspješnost u liječenju zuba i zadovoljavanje svih zahtjeva suvremene stomatologije.

Što nakon liječenja zuba?

Nakon liječenja zub je potrebno adekvatno zaštititi ispunom (plombom) ili ako velik dio zuba nedostaje zubnom krunicom.

Preduvjet za bilo kakvu protetsku terapiju je kvalitetno i stručno napravljeno liječenje zuba. Neadekvatna predprotetska priprema zuba liječenjem može ozbiljno ugroziti budućnost i trajnost protetskog rada.